Unique Frenz

Monday, October 18, 2010

...cuba jelaskan sikit....

hemmm....hishhh....

yup....i need an explanation.....


dan disaat ini...mama masih xpuas hati...

walaupun telah diberi seribu penjelasan..jua berbagai alasan....



kisahnya bermula tengahari tadi..lepas meeting dgn OA..mama ajak abah pi amik kad kredit dr satu institusi perbankan (selepas ini dirujuk sebagai "A")...hehe..skema sket...dh terbiasa ngan samanlah katakan...huhu

kad kredit ni sebenarnya dh lama dihantar ke branch..kuala terengganu...ingatnya mama nk buat2 lupa jerk..coz mama bukannya nk sgt pun guna kad kredit tuh...tapi coz ntah ke berapa kali staff si A ni call..dgn msg lagi..so, nk xnak mama pi je la kat si A ni nk tanya statusnya...


sampai kat sana...mama dh mula panas hati....

ye la...mama terjenguk2 mencari manalah staff si A ni yg free..mama nk tanya..kalau nk amik kad kredit ni kat mana...kaunter depan ke...kaunter kat dalam...

bila mama nampak ada sorang staff ni yg free...so mama terus pi kat dia...tetiba dtg sorang pakcik ni tunjukkan no giliran dia...

terus staff tuh tanya mama dgn mata yg terjegil... "awak no berapa"

"xde..memang giliran pakcik ni..saya juz nk tanya.."

belum sempat mama habiskan ayat mama, terus dia kata "haa! kalau macam tu,ikut giliranlah..nanti saya panggil"

"xde..saya juz nk tanya...kalau pasal kad kredit..kat kaunter mana..kaunter sini ke kaunter depan"

"a'aa..memang kaunter sini" "erm..ok"...

mama terus berlalu....dlm hati mama...macam ni ke nk layan customer...so,nk sejukkan hati mama...mama buat2 membaca artikle yg ada kat situ....

sambil2 mama mendengar no giliran yg dipanggil....lepas satu..satu no yg dipanggil....tapi xde org yg pi...last2 tu mama terdengar no dipanggil 33036...mama tgk kat no giliran mama...3036..

"eh,no aku ke ni..tapi..kat depan tu lain...xkot...xpelah...nanti xpasal2 kena marah lagi"..
getus mama dalam hati..mama buat xtaw...tapi bila nampak staff tu mcm dh nk kuar dr tempat duduk dia...mama terus tgk kat dia...

then terus dia tanya mama "awk no brape?"

"erm..3036"

"laa...tadi saya panggil kan"

"saya dgr tadi..33036..ni no 3036 kan"
..

tapi staff tu buat xdgr je soklan mama....

"erm..awk nk amik kad kredit kan..mana i/c"

boleh pulak mama terkial2 mencari i/c...hehe...lagi le dia nampak benggang...

"ok..awk belum sign agreement kan..."

terus dia hulurkan agreement suh mama sign..

"erm..sebelum sign ni..saya nak pastikan...kad kredit ni islamik ke tak??"

teruskan dia buat muka... "islamik apa?"

"ye la...masa saya dpt phone call dulu...telemarketer tu confirm yg kad kredit yg dia offer ni islamik..sebab tu la saya amik"

"mana ada...kita punyer kad kredit..sume konvensional..xde yg islamik"

"owh..kalau macam tu...saya xnak amiklah..saya terima offer dia sebab dia confirm ngan saya yg kad kredit ni islamik"

"memang kita xde yg islamik pon..oklah..awk nk ke..xnk ke..awk still kena bayar 50 hengget"

"eh..kenapa plak..saya xsign lg aggreement...kad kredit pun belum activate..even xamik pon lagi..dh kena bayaran"

"memanglah..sebab kita dh keluarkan"

"tapi..dulu masa telemarketer tu kol saya..dia dh konpem kan dgn saya selagi saya xactivate kan kad saya..saya xpayah bayar pape...so saya xnk bayar papelah"

"haa..itu saya xtaw...nanti kalau ada org kol awk suh bayar...pandai2lah awk jwb mcm yg awk cakap tadi"

mama terus keluar dr situ dgn perasaan xpuas hati....dlm keta mama ngadu kat abah...bila dgr citer mama,abah pun xpuas hati..abah terus pusingkan kereta utk ke tempat si A tadi...abah nk tanya sendiri..mintak penjelasan....


o'ooo'oooooo'ooo...lar..citer dottie mama dh start ler..ekeke...nanti mama sambung lain kali la erk....dgn citer yg lebih panas...hehe

4 comments:

desperate mama said...

kalau fidza kata bank jahat.... kang ada pulak yang terguris hati... tak boleh terima kenyataan... smpai bermangkuk tingkat bagai... mwahahahahaha

ummisofea... said...

hehe...betol tu...kekadang bank ni macam xlogik langsung kan...khash pon xbrani nk sound lebih2...takut jadi cam fidza..hehe

desperate mama said...

hahahahahahahaha.... jgn sound sound... walaupon dalam blog kita sendiri..... sebab nanti, orang akan sound kita balik... dengan tak malunya, ok... mcm tak sedar diri... datang rumah orang, buat kurang ajaaaq...

ummisofea... said...

hehehe...takootttt... tapi kan...maybe yg makan cili tu kot yg terasa akan pedasnya...nk wat camana..

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin