Unique Frenz

Thursday, May 6, 2010

WILSON...OH WILSON

Kalau dengar nama Wilson..mesti mama teringat citer omputih tu..mama pon dah lupa apa lak tajuknya…ala..dat one guy which has been trapped at one deserted island…pastu satu2 nyer kawan setia yang sedia menemaninya adalah sebiji bola yg dinamakan “Wilson”..ingat tak???

Tapi xkesahlah…sebenarnya mama bukannya nak kupas pasal citer tu pon tapi pasal citer anak mama…

Citernya cenggini…on 1/5/10..lepas kami pi melawat pengantin baru kat Sri Kembangan..kami pi jalan2 kat Alamanda…balik dari sana kami singgah kat dataran putrajaya tu…bawak anak2 main…meriah taw kat sana kalo hari minggu..

Tapi bila sampai kat sana…sume anak2 orang lain ada mainan sendiri2…beskal..keta..motor..ball…dan macam2 lagilah…tapi anak2 mama..xde pape pun nak main…kejap pi tengok orang tu main..kejap tengok orang ni main…kecian pulak mama nengok…kat sekitar tu x de la plak mama nengok orang jual mainan ke…(sambil terpikir dalam hati,kalaulah ada orang jual mainan kat sini..mesti laku punyerlah)

So mama n abah decide nak pi carik meinan dulu..kami terus keluar pi JUSCO Sri kembangan…

At first tu..abah decide nak beli skuter...tapi mama rasa xpraktikal coz anak2 mama masih kecik lagi..xpandai pon nak handle benda2 cenggitu..lagipun mama rasa bahaya bagi anak2 kecil…

So kami decide nak beli keta remote control…tapi bila bagi kat baby…dia xnak…bagi lori besar xnak..keta besar pon xnak…bila bagi meinan lain plak..xnak jugak..itu xnak..ini xnak…kami dah xtaw nak beli apa..so kami suh baby pi amik sendirik…

Baby terus pi masuk kat kawasan orang main games kat sebelah…then terus tunjuk kat ball dalam tu…terkial2 nak amik ball kat dalam tu…alah..ball yg orang main tuk dimasukkan kat dalam jaring tuh..1henget satu token..taw kan???

Owh..baby nak ball rupanya…(memang itulah tabiatnya,kalo datang pasaraya,xsah kalo xbeli ball.dah xtaw berapa banyak ball kat umah tu ;)

So,mama terus pi amik bola belon bagi kat baby…main kejap..baby xnak…baby nak ball lain (owh,maybe baby xnak bola tuh kot coz kat umah dah ada bola tuh..pikir mama)

kali ni mama bagi bola ben10 plak…main kejap,baby xnak jugak…still gak nak pi amik ball yg diidamkan tadi…

kami mula terpikir…owh,baby xnak ball mainan..baby nak ball betul lah tu…tang tu gak abah pi carik ball yg betul punyer kat baby…melilau abah cari…akhirnya jumpa gak…

bila bagi kat baby…punyerla teruja dak kecik tu..terus diambil ball tu n disepak2 nyer…ceria sangat muka dia masa tuh..maybe,ball yg diidamkan dah dapat…terus bawa nak pi bayar…hemmm!!! Apalah baby neh…yg mainan xnak…nak yg betul jugak!!! Memang anak abah….

kakak senang citer jer..sekejap je dah jumpa apa yg dia nak…belon air yang ditiup ngan kipas…

then,kami terus pusing balik kat dataran tadi…puas hati sesangat bila tengok anak2 mama main…suke sangatlah dorang tuh… J



Hai! Inilah bola saya…its name is WILSON…


Saya suka sangat dapat main ngan Wilson…


Itu dia abah cuba mengelecek wilson..abah sporting taw..sampai berpeluh2 kami main


Tapi saya dapat tangkap…yeay!!


Tapi kan..nampak tak kawan saya kat depan tuh…dia cuba merampas bola saya..saya xbagi taw sebab ada ke patut dia nak tukar ball saya ngan ball mainan dia…


Ini kakak saya…kesian dia,mama xperasan yg belon tu kena guna bateri utk idupkan kipas tuh..so kakak kena tiup ikut mulut jelah…tapi kakak saya tetap hepi bermain…terkekek2 dia ketawa sambil berlari kesana kemari



Balik tu..saya tidur xhengat punyer..penat taw…kakak pon sama..sampaikan saya tertido atas bontotnya pon kakak dah xkesah…
Tima kasih abah…mama…kami sayaaang mama n abah

No comments:

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin