Unique Frenz

Tuesday, May 11, 2010

Hitam sangat ker saya ni????

Sekarang ni kalo pergi mana2…mesti orang akan tegur saya atau mama pasal saya…

“eh!! kenapa sofea Nampak gelap sangat ni..kuat main ke?”

Itulah antara ayat2 yg pernah dipersoalkan..yang saya ingatlah…

Kenapa? gelap sangat ke saya ni…sehingga mama saya pon mengiakan je kata2 orang2 itu…

Tapi saya xkesah…walaupon saya sedikit itam,tapi hati saya gembira sangat…sampai sekarang saya xdapat lupakan kegembiraan yang menyebabkan saya berkeaadaan sebegitu…

Dan saya menjadi xkesah bila mama saya kata.. “alaa..mama dulu pon hitam gak..bila besar,putih je…abah minat jugak kat mama”..hehe…betui3x

“Terima kasih abah…terima kasih mama…walaupon saya itam..tapi saya yakin yang saya dan baby gembira sangat2 di saat itu”

Mesti korang pelik kan kenapa saya gembira walaupun sume orang kata saya itam…

Inilah sebabnya..

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V





Yer..mama dan abah saya bawa saya dan baby pergi main air kat DESA WATERPARK…



dannnn……disebabkan desa water park lah saya menjadi hitam sebegini..jelas terpancar kan..hehe

tapi kann...saya tetap gembira…


Tengok!!! Disebalik kehitaman….Keceriaan juga jelas terpancar di wajah saya..

begitu juga mama dan adik saya…


dan juga abah saya

Masa tu saya dan baby saya main xhengat punyer..walaupon mama saya berkali2 pesan supaya saya main kat teduh..tapi saya buat dek je…saya main sana …saya main sini…saya ajak baby main sana..saya bawa baby main sini..apa yang saya tahu saya heppi sangat2 masa tu…dah xpikir pasal itam dah…

Tapi kan..masa mula2 sampai tu…saya hanya excited main kat bawah2 je..bila abah suh saya naik gelongsor yang tinggi tu..saya dah terkapai2…saya takoot….tapi sib baik kat situ ada safety man yang duk jaga n observe kitaorang main…


Inilah pakcik safety itu yang sudi menemani kami bermain…walaupon xde gigi..tapi manis senyumannya..kan???

Disebabkan saya masih takut nak naik gelongsor yg tinggi itu,mama ajak saya main gelongsor yg kecik ni…


Bila lama2 main..saya semakin excited…saya rasa saya dah confident nak naik yg tinggi, so saya pi naik lagi sekali…tinggi tau bagi saya yg kecik ni..kalau korang xcaya..cuba tengok video ni..







Haa..tinggi kan…tapi kan…masa tu saya dah xtakut dah ….saya rasa best sangat2 dapat turun dari gelongsor tu…rasa bangga yang amat dengan mama dan abah saya…sehinggakan mama dan abah saya tersenyum bila saya kata “hebak Pia…Pia xtakut doh naik gelongsor tu”


Tengoklah keceriaan wajah saya bila saya turun dari gelongsor tuh…masih lagi jelas terpancar kan…

TAPIIII kannnnn…

saya dah penat lah nak bercerita…

Apa kata kita layan je gambar2 kat bawah ni… ;)

mama yg selalu ceria

baby cam takut2 je dimakan buaya tuh..jgn isau dik,kakak ada

kecian abah..hanya sempat berpaut je di situ


aikk..mama plak yg terlebeh hepi


baby tgk pe tu..owh! tgk heli rupanya

biasanya mama xbagi saya mandi air hujan,tapi kat sini mama bagi saya main sepuas2 nya..besss


bila abah dan mama nak amik gambar...saya turut menyibuk..cam selalu...


baby yg kepenatan...

Bergambar kenangan sebelum balik….Inilah femili saya yang selalu hepi…

mama selalu kata..kalau saya dan baby hepi…abah dan mama pun akan jadi hepi…

dan saya akan hepi bila mama saya ada outstation..sebab tiap kali outstation..mama dan abah saya xkan lupa bawa saya dan baby pergi jalan2…yeay!!!

Insya Allah..kalau ada masa saya akan datang lagi disini …



2 comments:

yatie sawanila said...

gelap pun takpe asalkan sihat... and happy kan kan

ummisofea... said...

yup..yg penting kita hepi...hehe

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin