Unique Frenz

Wednesday, October 14, 2009

Sofea dengan sampahnya...

"Mama! sampah ni"...dialog ni bermula mgu lepas..masa tu aku tgh dok layan fb kat umah kak Da di kulompo sambil ngajar dia cmne nk guna fb nih..hehe jadik cikgu tak bertauliah lah pulak :P.. then tetiba jerk anak sulungku menyapa n kata ada sampah..disebabkan aku tengah khusuk jadik cikgu..aku wat layan xlayan jelah apa yg dia kata... tapi dia asik kata "MAMA! bau sampah kat idung ni" "haa..kakak janganlah main dekat sampah,nanti bau sampahlah"..bila nampak aku xberapa nk layan dia,dia teruskan bermain ngan sepupunya..tetiba jerk aku dengar dia bersin bertalu2..aku n kak Da saling berpandangan.. lalu aku tanya "kenapa kakak nih,dok bersin aje,tetiba jerk..nak selsema ker" sambil menyapu mukanya..dia tetap kata ADA SAMPAH.. "jadilah main kat sampah nyer,nanti bersin"..kataku


4,5 hari berlalu..kakak masih lagi selsema n hidung kakak mula berbau busuk..aku dah mula isau..RESDUNG ker kakak nih..takkanlah disebabkan kahak leh berbau gtu sekali..sebelum ni dia penah selsema,tp xbau busuk gtu...dia selalu cakap.. "mama! ada sampah dalam idung kakak" aku berfikir,kesian kakak...tentu kakak pon bau busuk sampai dia kata ada sampah dalam hidung dia...

semalam kami decide,bawak kakak pi jumpa Doc..bile doc check..tetiba dia suh my hasben lihat kat dalam lubang hidung kakak.. "cuba tengok apa ni" ..my hasben terkebil2 tengok..Apa tuh?..then doc terus tarik keluar...alamak! memang SAMPAHLAH...seketul kapas dalam idung kakak...doc kata,klau ada benda tersumbat dalam hidung,memang akn bau busuk coz segala kekotoran akn lekat kat ctu..lebih2 lagi dia selsema...Alhamdulillah..sib baik xde apa yg kronik...isau sangat mama n abah...

patutlah kakak selalu sebut sampah..ingatkan bau sampah..tapi memang betul2 sampah..dan sampah itulah yang menyebabkan kakak bersin dan selsema...hishh..kakak nih..laen kali jgn buat lagi tau...

MOraL oF d StOry:-



*tuk ibu-bapa:amik perhatian apa yg anak cakap,walaupon kekadang kita rasa tak logik...n siasat kebenarannya



*tuk anak2:elakkan dari meletakkan sesuatu kedalam rongga itu..berbahaya tau!!





my sweet gal-diusia 8bulan

No comments:

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin