Unique Frenz

Wednesday, October 14, 2009

Apakah itu rezekiku..

REZEKI…nak kata aku dinaikkan gaji,TIDAK..naik pangkat jadik partner,JAUH SEKALI…pertambahan femili…OOO NO NO…
tapi Sebenar nyer diriku ini masih dalam dilemma samaada aku ikhlas menerimanya
kerana rezki atau terpaksa kerana aku ini seorang pekerja, yang selalu kena menurut perintah…hehe
mesti sesapa yg terbaca post ini tertanya2..berteka teki...wat kind of rezeki yang aku dapat...hehe..sebenar nyer next month my boss nyer partner kt kuantan nak pi oversea for about 2mths..so disebabkan kesemua LA nyer da quit kerja..satu2 nyer orang yg leh cover kerja kt opis sana adalah AKU,insan yang lemah ini...
last tuesday,aku pi discass ngan boss kt sana...then dia da siap2 bg aku scope kerja yg aku kena cover..including..check documents,cause paper n watsoeve..attending court..sign all cheques n letters...meeting wif clients...attend d'client..N..Arghhh!! bila aku dgr jerk scope kerja yg aku kena cover..terus kapla ini ligat berfikir...mampukah aku?? dahlah kat Kemaman tu,my boss xpenah amik kisah pasal kerja..tertonggeng ker..terbalik ker...aku lah..nk kena cover plak opis Kuantan...da tu siap demand plak..nak suh aku naik office kuantan at least 3times a week including Friday..owh..ok!! please be reminded dat..hari jumaat aku kat kemaman cuti..kalo aku kerja..sapa nak tolong jaga anak2...n sapa nak tolong topup duit pengasuh kalo aku hantar kat sana...time rest aku lagik terjejas...ERM!! kena pikir tu sume...wateve pon aku janji ngan dorang yg aku leh naik Kuantan hari Jumaat petang,BUT juz for a while n juz for signing purposes only...bcoz kalo aku naik,kesemua anak2 ku akan naik sama..so paham2 je lah...
of course lah Boss sana kata akn ada allowance kerja..tapi berbaloikah dengan kepenatanku..kesusahanku..kepeninganku...MEMIKIRKAN kerja2 kat sana...tapi apa yang aku sematkan dalam kepala n hati sanubariku ini buat masa sekarang ialah..terimalah itu sebagai satu REZEKI...

No comments:

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin