Unique Frenz

Saturday, September 5, 2009

Aku di serang!!!!

hari ni aku telah diserang oleh penjual via kontraktor yg memang b*****g ni,



sebelum ni da byk entri aku citer pasal dua orang yg tak cerdik bagai nih..



1st time aku citer pasal si *tuut* ni dlm entry aku yg ni http://khashfa.blogspot.com/2009/05/cerdik-xleh-nak-ikutbodoh-xleh-nak-ajar.html



then aku meluahkan rasa ketidak puasan aku dlm entri ni plak http://khashfa.blogspot.com/2009/07/arggghhgeram-nyer.html

dan lagi... http://khashfa.blogspot.com/2009/08/lawyer-jahatlawyer-baik.html

kes ni sampai ke kemuncaknya last week...antara conversation yang aku masih sempat ingat ialah:

P: wei,aku nak duit aku (dengan volume yg paling tinggi)

A: bank xkuarkan lagi duit tu,camana saya nak bagi

P:kenapa ko pi sekat duit aku kat bank hah

A: sekat apa nyer,dah polisi bank nak CF dulu sebelum keluar duit,saya nak wat camana..bukan saya yang sekat duit tu,tp bank

P: ko memang jahat, aku nak saman ko

A: kalau kak nak saman, samanlah

P: dan terus pot pet..pot pet...memaki hamun aku sampai aku pon dah xtahu nak tulis apa n apa yg aku dgr pon aku da xtahu sebenarnya..
(aku terus tercenggang)

A:hanya perkataan yg terkeluar dari mulut aku ialah...Astargfirullah al-Azim

P: ko jgn ckp macam tu ngan aku...(aik..aku beristighfar po salah) aku tahu ko ni...pot pet..pot pet..

A:Astarghfirullah,akak posa tak ni

P: posa xposa..dah ko memang jahat..aku xkira aku nak duit aku...kenapa ko ubah agreement aku hah..kenapa ko suruh bank letak atas nama ko hah,dulu cina bank tu dah janji nak letak atas nama aku,tp sekarang dia nak letak atas nama ko

A: saya tak tahu,kalo bank nak letak atas nama firm,terpulang pada bank lah..kalo duit tu sampai atas nama saya,saya xkan pegang duit tu lama2..clear duit tu,saya bagi lah..saya xpegang duit orang lama2..buat apa saya nak pegang

P: alah aku tahu ko memang loyar buruk..buruk sangat2

A: owh..yeker..pastu..akak xloyer buruk ke..

*gang!!! tut..tut...terus dia letak ganggang tepon...alahai

tghr tu bank tepon aku,suh aku advice si penjual ni...dah berapa kali dia tepon bank nak duit dia..sampai manager bank pon da naik benggang...org bank kata,kalu orang ni tepon lagi,bank xkan kuarkan duit dia...erm..dia ni da buat masalah dekat bank pulak dah...oraittt

so ptg tu gak aku suh one of my staff call dia..bg warning supaya jgn call bank kalu nak duit kuar cepat..n ckp kat dia, kalo nak letak cek terus atas nama dia boleh,tp settlekan bil kami dulu..
orang cam ni xleh nak caya kang!!sekali dia dpt duit tu,terus dia cabut..RM400 pun,tetap fee kami..so dia kena bayar...

tp tahu tak apa yang dia cakap..belum sempat staff aku ckp panjang n bg warning..dia terus kata
"ha..memang aku ada tepon bank..aku nak duit aku...alah,kalu setakat bil mu pat ratus tu aku xheran lah..duit aku ngan mu ratus ribu..selagi aku xdapat duit aku,aku xkan bayar fee mung!!"

owh okey!! skrg aku da set in mind yg orang ni dh xbleh nak consider dah..da xbleh nak dibuat rundingan..so,biarlah bank lepas atas nama firm..biar padan muka dia...

n seperti yg dijangkakan..pagi ni dia n laki dia muncul kembali di pejabatku..then aku da bagi warning kat staf aku yg aku xnak jmp diaorang ni...aku xde urusan lagi dah ngan dia..diaorang juz kena tgu duit sampai..then kami akan lepaskan terus duit tu...so xperlu nk dtg jmp aku..
tp belum sempat staff aku bg warning..diaorg terus meluru masuk ke bilik aku

P: aku nak duit aku

A: duit xsampai lagi

P: xsampai apa nyer,aku da tpn bank,tp dia kata dah bagi

A: tp duit tu xsmp lagi kat kite,bila bank bagi..

P: mung jangan nak menipu.. (mase ni volume da tinggi tahap gaban dah)

A:nak menipu apa nyer,dah cek xsampai lagi,camana saya nak bagi,so sekarang awak da xde urusan ngan saya..so tolong keluar...saya ada banyak kerja lagi

(dua2 terus bangun n stat pointing their fingers on my face)

P:hei..mung jangan nak kurang ajar...mung ni sama usia ngan anak aku je..jgn nak kurang ajarlah...benggong...bodo

(sape yg bersikap kurang ajar sebenarnya..aku ke dia..erm)

A: saya xada apa lagi nak cakap,so tolong keluar..aku terus interkom my staff suh panggil diaorg ni kuar.

P:wei..aku nak duit aku lah..selagi aku xdapat duit aku,aku xkan keluar...apa yg xde urusannye..mung pegang duit aku bakpo nyo.

tengah diaorg sdg HOT membambu aku,my boss call
(my conversation wif my boss)

A: ck husin, tolonglah dtg,saya dah xreti nak handle orang ni camana, dia dok serang saya ni

B: ok jap lagi saya dtg..suh diaorg keluar dari bilik awak..kalo tak kite tpn polis...
tut..tut...

A: okey,pape hal awk ckp ngan boss saya ye..dia on d way nak mai

P: setan.... (sambil berlalu keluar dari bilikku n dengan setianya menunggu my boss dtg)

MashaAllah..ada jugak orang cam gini...bulan posa pulak tu...conpem kurus puasa dia hari ni..hehe

tp getar jugak aku menahan kemarahan,sib baik bulan posa...

setengah jam berlalu...my boss belum juga tiba..hehe..padan muka..tunggu ler ko kat luar tu...sampai petang pon ko xkan dapat duit ko..dah duit xsampai lagi..camana nak amik..akai ada kaaa...

pastu,dengan muka benggang aku nampak dia terus berlalu sambil berkata... "mai r kite gi repot polis" ...

kui3x..repot lah pat karung guni pon..kalau da xtahu undang2 tu..buat lah xtahu..nanti kite pulak dipandang bodoh oleh orang lain...

sepanjang aku kerja..dis is d 1st time aku jmp org sebegini...sesungguhnya pengalaman mematangkan fikiran..

ermm..wat eve lor..yang penting..aku aku nak pi bercuti kat K.L esok sambil soping2..

SOGO..tgulah kedatangan kami nanti..yeay...

No comments:

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin