Unique Frenz

Tuesday, July 21, 2009

tRagedi baLik Kampong

last friday kami balik kg..aku amik cuti ahad tu n continue cuti smp isnin(hari sultan tganu)..so dapatlah lama skit kami lepak kt kg...

udah lama rasanya xmenjenggah kg halaman..windu bangat sama mek n femili kt kg...

on de way balik kami sempat singgah kat pelong,umah abg sulungku...

kat sana kami sempat pi main kat jeram..wow besh nyer dapat mandi sungai...akhirnya tertunai jugaklah hajat kami nak mandi air sungai...

lepas mandi,kami terus bertolak pulang ke kg...

seperti biasa,rutin kami kalau balik kg xkan complete kalau xpergi ke pasar borong Wakaf Che Yeh...

kalo korang ni jenis yg suka "menghabiskan duit" tanpa berfikir panjang...dinasihatkan xyah lor pi..bukan nyer apa coz takut tak tertanggung plak bonet keta tu...hehe..

pasar kat ctu memang meriah sangat..sume barang ada...n murah2 plak tue...tp kalo jenis yg suke pi window shoppin tue...elok sangatlah...cam aku ni..[tul ker???] hiks

kat kg,aku sempatla merasa buah manggis & rambutan yg ditanam mak aku..walaupun xbyk tp cukuplah utk kami makan...

tp kang!!! masa kat kg tu, ada satu tragedi yg xdapat aku lupakan...

tragedi tu berlaku di subuh hari...

waktu tu kami sedang lena dibuai mimpi..t

etiba aku bermimpi yang my hubby sakit sangat tang perut dia...

aku dah gelabah semacam dah dlm mimpi tu..tp siap lagi aku sound my hubby...

"haa! tu lah abg..sebelum ni xnak bgth yg abg ni sakit..bila da teruk cam gini,baru nak cakap" [sebenarnya sblm tu kakak aku ada bgth yg my hubby ni sakit,tp dia sengaja xnak bgth takut aku isau..tp aku buat2 xtahu jelah..nak tgu dia bgth sendirik] hehe..sori bang! kak terpaksa pecahkan rahsia coz ayg yg paksa dia bgth...

berbalik pd mimpi td...lepas jerk aku sound dia tu tiba2 my hubby kejutkan aku..

katanya dia sakit sangat2...aik camana dia leh masuk dlm mimpi aku sedangkan dia kata sblm tu dia xkejutkan aku pon lagi...erm..instinct seorang isteri maybe :)

bila tgk muka dia menahan sakit,aku mulalah mengelabah, da xtahu nak buat apa..

terus capai minyak ubat nak sapu..

tp my hubby kata dia sakit kat dalam..

nak urut,takut jd lain coz dia kata maybe dia sakit appendik n maybe gak appendik dia dah pecah...aish!! abg ni,main sedap mulut jerk cakap...

so aku terus suh dia siap n pi check spital...

tp yang magiknya...masa kat spital slps my hubby "membuang airnya"..sakitnya terus ilang..bagai xde apa2 yg berlaku sedangkan masa kat dlm keta...memang aku nampak mukanya berkerut2 menahan sakit sambil mengengam erat tanganku...

yg kelako nyer plak,bile nurse lelaki datang bawak jarum nak cucuk bg hilangkan kesakitan,terus my hubby bangun dr katil n kata "eh,ubat apa tu?? saya dah xsakit"

terkejut gak aku tgk muka nurse tu.. "abis tu,da xsakit apa2..td saya tgk nak jalan pun xleh..terbongkok2..sekarang dah xsakit"

"ha'ah..lepas saya buang air td sakit saya da ilang...

ropa2 nyer Dr. kata yg my hubby ni sakit batu karang..tu pasal bila dah buang air kecil..kesakitan dah ilang...coz batu2 tu dah kuar...

Alhamdulillah lega aku mendengarnya...bile Dr xnampak kami terus gelak "apalah abg ni..saje je buat lawak..kalau tahu dr td lagi ayg suh abg buang air"

erm..tp aku dah xsanggup tgk my hubby sakit cam gtu lagi...lepas ni,abg kena rajin2 makan ubat n minum air masak banyak2 ye bang!! diulangi AIR MASAK..bukan air manis...okey!!! semoga abg cepat baik...


Nukilan,

No comments:

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin