Unique Frenz

Saturday, June 20, 2009

alaa..cian anak mama..

malam sabtu lepas,aku discovered yg badan anakku yg sulung (kakak) panas...

aku terus pi jengok kt dalam peti, ubat demam masih ada..
so aku terus bagi jerk...

keesokkannya,panas badannya masih lagi terasa..mukanya lesu jerk..
lepas jerk mandi pagi tue,terus mintak selimut...tak pernah2 tdo nak selimut,alik2 mintak selimut..cian dia,sejuk agaknya...

then pagi tue sekali lagi aku bagi dia makan ubat n i promise dat kalau dia dh tak demam kami akan bawa dia pi main taman..terus jerk dia ceria...

petang tue..as promised..kami pi main taman...aku suruh dia main banyak coz nak bagi dia kuar peluh..nanti cepat sket sihatnya...

on de way balik dari taman dia cakap "mama,tengok kakak dah peluh dah,penat dah kakak" so aku cakap "oo kit agi,kakak dah tak demam lah"

masa my hubby mandikan dia malam tue, my hubby tanya "kakak nak demam lagi ke?" terus dia jawab "kakak tak nak demam dah"...then dia terus pi kat aku n kata "mama!! kakak tak nak demam dah" tersentuh hatiku mendengarnya,lalu aku ckp "kalau kakak xnak demam.kakak kena kuat n kena makan ubat" then dia terus mengangguk...

about 9.00p.m, aku rasa badan dia masih lagi panas..bila aku nak bagi ubat..dia xnak..
maybe da jemu agaknya, so terpaksa ler aku lapkan kepalanya dengan kain basah+daun bunga raya nak menyejukkan kepala...

Dr. kata bila tepi dahi dh sejuk,badan dia pun akan sejuk...

about half n hour aku buat gtu,tiba2 dia kata dia nak makan ubat...maybe dia rasa xsedap badan agaknya...so semalam kami bagi pelepasan dia tdo peluk mama...

hari ni kami bawa dia pi klinik...check suhu..
nurse cakap demam dia xteruk sangat..tapi dia leh nampak yg anakku masih lagi demam coz bibir dia merah n badan dia masih panas...

then dia advise us tuk bagi dia pakai baju nipis2,suh bagi haba kuar...mandikan dia bila badan dia panas sangat minum air masak banyak2 n makan ubat...

moga kakak cepat2 sembuh n leh main dgn bb lagi yea...

No comments:

citer seangkatan dengannya

Blog Widget by LinkWithin